tirsdag 20. desember 2011

Hvordan i alle dager kan du tro på evolusjonen?!?!?

Som jeg har nevnt før, så er de aller fleste her meget religiøse. Jeg tror jeg kun kjenner Nathaniel og min egen vertsfamilie om ikke går i kirken hver søndag! Det er veldig interessant å høre om deres tro og syn på forskjellige ting, for de er ofte veldig forskjellige fra de jeg er vokst opp med.

I dag i kjemi snakket jeg med to mormonerjenter og en gutt og en jente til som tydeligvis var ganske så troende. Så begynte de å slenge litt dritt om en de kjente fordi hun ikke trodde at det var en skaper av verden. Jeg sier jo aldri nei til en liten debatt så jeg nevnte at ikke jeg heller trodde på det. Det skulle jeg aldri sagt. De ble så sinte og spurte hva i allverden jeg trodde på da!?!! Når jeg sa evolusjonen og darwinsimen ble de kjempesjokkert for det ga jo absolutt ingen mening! Jeg sa at vi har jo forsket masse på dette og funnet mye bevis på at det er slik det henger sammen, men vi har jo ikke sååå mye bevis på at gud finns. De så på meg som om jeg hadde drept og spist familiene deres. De var helt forferdet over at det gikk ann å TVILE på at bibelen ikke var 100% sann! Det er jo tross alt skrevet ned i en bok! Så i morgen skal de ta med seg bibelen på skolen og få meg til å lese den slik at jeg kan innse at den er helt, helt sann. Gleder meg!

Tingen er at disse menneskene ikke var de du typisk tenker at er superreligiøse! Han gutten har foreksempel tidligere skrytt av hvor mange jenter han har nedlagt og hvor mye han drikker og sånn.

Det som irriterer meg grenseløst er at når vi snakker om dette forholder jeg meg helt rolig og prøver og komme med respektfulle og rolige argumenter, mens de blir skikkelig aggressive og hisser seg opp og himler med øynene osv. Synes virkelig at når jeg respekterer deres tro, så fortjener jeg litt respekt tilbake!

3 kommentarer:

  1. GO KARRO!!! og mormon1

    SvarSlett
  2. Enig! Jeg er ikke religiøs, men vertsmor er det, og det har vært et par samtaler om hva vi tror på og ikke. Men vi har respekter hverandres tro, og samtalene har vært rolig og interessante. Synes det er så teit at folk ikke greier å respektere andres tro, og at troen deres er "den riktige", og alle andres er feil. Jeg hadde kommet til å gjort det samme, så du er ikke alene ;)

    SvarSlett
  3. wow, stå på karoo, du fortjener respekt

    SvarSlett