lørdag 19. november 2011

Enda en uke

Tiden går så super forte her! føler det er fredag og mandag annen hver dag! Denne uken har vært ganske slitsom, men det har skjedd mye gøy og! I kjemi hadde vi en krim gåte der vi måtte regne ut masse kjemi greier og måle og mikse for å finne ut hvem morderen var.

 I tillegg har jeg begynt med et nytt fag som heter p. fam (personal family issue) det er det beste faget i hele verden. Læreren er den søteste! Hittil har vi laget collager av familien vår, for alle skal presentere familien sin, hørt på hele livshistorien til læreren (som faktisk var super interessant) og i dag hadde vi parentasis. Det er at alle sitter i en ring og så skriver alle et spørsmål på en lapp og så legger med det i en boks og så diskuterer man det. Alle blir veldig følsomme og alle deler masse. Bare i dag begynte 5 å gråte! Det er helt sykt hva folk sliter med, og alle har sine problemer. Det er litt som gruppe terapi. Spørsmål vi diskuterte i dag var hvordan man kan spørre en jente om telefon nr, hva folk er mest redd for, hva man bør gjøre når man er "the other woman" og hva man bør gjøre når bestevennen din vil ta livet av seg.

Etter skolen dro jeg med Rachel og Sammi på Cheesecake Factory, sinnsykt digg! og snart skal jeg se Twilight på kino med Kathleen og Anna

Ikke så mye spennende å meddele, men jeg koser meg stort!!! Synes alle bør være utvekslingsstudenter!

Forresten, en amerikansk ting som skjedde her om dagen var at DET SATT NOEN PÅ LUNCH BORDET VÅRT! Det som hadde skjedd var at noen Freshmen (9. klassinger) hadde tatt et random bord i kantina, og da måtte jo de som egentlig sitter der sitte på et annet bord og slik utviklet det seg og skapte kaos i hele kantina. Det var den store snakkisen den dagen og alle var sjokkert og forferdet. For hvis det er en ting du ikke gjør, så er det å sette deg på et random bord! Alle har sine bord, og man tuller virkelig ikke med den balansen! Vi planla at neste dag måtte vi stå i lunchkø på skift for å vokte bordet vårt.

En ting til som har skjedd er at the congress nå har bestemt at pizza er en grønnsak! Ikke tull en gang! Det er fordi hvis det ikke var det, så ville det blitt fjernet fra skolelunchen, og det ville jo vært jordens undergang... Og tross alt er det jo tomatsaus så..

Her er en veldig trist quote en venn av meg sa (beskriver USA veldig godt): "I have realized  that it is stupid to talk crap behind peoples back, so I dont do it anymore. But now I have nothing to talk to my friends about! "
Så fort en person forlater en gruppe mennesker begynner resten å fortelle hverandre hvor forferdelig grusom den personen er.. Jeg og Anna begynner å bli veldig slitne av dette nå! Lurer på hva de sier om meg når jeg er borte for å si det sånn...

Endelig heeelg! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar