fredag 2. september 2011

Orientation day @ school

Så i dag var det Orientation day for meg! Det er sånn omvisning på skolen for alle de nye barna. Jeg måtte ta den gule skolebussen woho! Visste ikke hvor den var så Teresa fulgte meg. Skolebussen er gratis da! Teresa synes det var meget rart at det koster penger i Norge. Så da satt jeg meg på bussen da all alone. Bussen kjørte en kjempe lang rute og plukket opp freshmen (9.klassinger) hele veien.

Når vi ankom skolen kom det to andre freshmen inn på bussen og begynne å hyle å skrike "WE'RE IN HIGH SCHOOOOL!!! Da ble jeg litt irritert fordi det var så tidlig, og så følte jeg meg litt gammel...

Så entret jeg den gigantiske skolen. Overalt var det andre elever i t-skjorter som skulle hjelpe oss å finne veien. og jeg satt meg med de andre nye studentene. Anna klarte selvfølgelig å rote seg bort, så jeg måtte sitte der alene ganske lenge.
Så begynte møte. Det var en super entusialtisk dame som fikk oss til å massere hverandre, danse og lage rare rytmer. Jeg så at alle syntes det var like rart som meg.

Etter det lekte vi en lek som var sånn at man fikk en random partner, og så skulle man gå rundt i rommet og når hun sa et visst ord skulle vi finne partnern vår å sette oss på fanget til den personen. Anna sin partner var en superhyggelig svensk fyr. Og jeg, jeg fikk en Afrikansk utvekslingsstudent som nesten ikke kunne engelsk. Jeg tror ikke han var så veldig vant til kvinnlig fyskisk kontakt, for han uttrykte veldig tydelig med kroppsspråket at han IKKE ville ha min rumpe på hans lår. Men jeg plantet stumpen der likevel! det var jo slik leken var! og så bør han kanskje bli mer komfortabel med fysisk før eller senere... Jeg og Anna holdt på å le oss ihjel!

Etter dette ble vi delt opp i mindre grupper og vi gikk til et klasserom der vi skulle ha aktiviteter. Lederne for min gruppe gadd ikke det så vi bare satt å småpratet med hverandre. Jeg snakket med en veldig hyggelig fyr som het Will, som er junior i år (jeg er senior) Han skal kanskje introdusere meg og Anne for noen Seniorer han kjenner fra før av på mandag! woho!

Så fikk vi en tour på skolen. Selv om den er svær er det ikke så komplisert å finne frem, så jeg tror jeg kommer til å finne frem!

Etter det hadde vi Advisory. Det skal jeg ha etter skolen annen hver onsdag med de andre utvekslingsstudentene. Da skal vi snakke om følelsene våre. De andre utveksligsstudentene uten om Anna, og to svenske gutter er kjempesjenerte og virker litt merkelige..men skal ikke dømme på 1. inntrykket da.

Så var det sånn at vi skulle gå til alle fagene våre å hilse på lærerne. Her er det slik at hver lærer har sitt eget rom som de dekorerer med fagstoff på veggene, og så er det elevene som må gå til dem for hver time. Alle lærerne mine virker utrolig hyggelige :) Jeg hadde klart å glemme mobilen min hjemme så Teresa og ungene kom på skolen å hentet meg. Anna ble med oss hjem. Det er så herlig å ha en å snakke norsk med, og en som forstår hvordan alt er!


Var også på Blake og Brook's skole i dag for det var sånn åpent hus eller noe. Det er ganske annerledes enn norsk skole. Veggene og gangene er seriøst tapetsert med fargerike plakater med tall, grammatikk, bokstaver og lignene. Og så er det "læringsslagord" overalt!

Nu skal vi snart spise hjemmelaget pizza! Og i morgen drar vi på hytta uten nett, så får ikke blogget før mandag! Bilde av meg og den gule bussen kommer senere

1 kommentar: