fredag 9. september 2011

Mine observasjoner av USA

Så dagen min var veldig bra! Bortsett fra at jeg tror jeg strøk på matte leksen da..

Her er noen ting jeg har oppdaget i USA som er veldig annerledes fra Norge

- Det er road kill over alt! Hver gang jeg kjører bil ser jeg ekorn, valper, og katter som ligger midt i veien med alle innvollene utenfor kroppen. Ingen gidder å stoppe når de kjører på dyr tydeligvis

- Husene her er sykt strøkne, men det er men det er mest på den siden som er mot veien. Resten av huset er helt vanlig. Fasaden er tydeligvis ganske viktig

- I dag på skolen hadde vi News Break. Det var en direktesending på storskjerm fra et rom så så helt ut som et nyhetsrepporter rom det elever leste opp nyhetene for skolen. Synes det var ganske rart og kleint

- Skolen er stappet med regler. Jeg får gå på do 1 i timen 1 gang i halvåret, og hvis jeg velger å ikke gjøre det, får jeg ekstra poeng i form av bedre karakter. Jeg kan ikke gå i gangen under timen uten et pass som sier at jeg har tillatelse. Det er ikke lov til å forlate timen før klokken har ringt, og ofte sitter vi 5-10 min og bare venter på at den skal ring.

- Folk ER faktisk feitere her! har sett noen ekstreme tilfeller

- Å feste en lang tynn fargerik fjær i håret er veeeldig inn her! Alle har det nesten!

Ser bedre ut på Selena enn på de fleste andre for å si det sånn!

- Å spise en liten pose med potetgull hverdag anses ikke som usunt i det hele tatt

- Sunt brød er sånn mykt sandwich brød, bare i brunt. Nekter å tro at det er sunt!

- Alle her tror at jeg spiser lefse hele tiden hver dag i Norge fordi det er den eneste norske maten de har hørt om

På mandag begynner jeg og Anna på kjøreskole som er 3 timer hverdag i 2 uker. uffameg
Jeg tror forresten at grunnen til at ungdommer er feite i USA er fordi de gjør lekser hele dagen og får derfor ikke beveget seg.

OG jeg har fått mange komplimenter på engelsken min de siste dagene. score

1 kommentar:

  1. Det med sitte og vente 10 min på slutten av timene er så kuk at det er helt sykt. Alt skal liksom være nazi med 4 min mellom hver time men så kan man sitte i 10 min uten å gjøre en drit på slutten av timen omg så teit lixm

    SvarSlett