lørdag 27. august 2011

Dag 2!!

I dag var nesten bedre enn i går, hvis det er mulig!




Dagen startet igjen med en kjempeekkel frokost på hotellet. Etter det hadde vi et infomøte der vi snakket om diverse regler og hvordan man skal oppføre seg og sånn. Chris fortalte en historie om en utvekslingsstudent som gjorde vertssøsteren sin gravid. Han rådet oss til å ikke følge det eksempelet. Etter det satt vi oss på bussen og kjørte inn til New York igjen. Vi dro til en Park som het High Line Park som egentlig var en togskinne som var høyt over bakken som det nå vokste gress og urter på.

High Line Park


 Det var stekende sol og nesten for varmt til å være ute! Når vi gikk på den parken så vi en byggingn med sykt dyre leiligheter! den billigste som var nede på bakken og like stor som hotalrommet vårt ca kostet 7 millioner dollar eller noe, og the penthouse kostet 12 millioner dollar! sykt.

Kul bilparkering

Så satt vi oss på bussen igjen og kjørte litt rundt i New York city mens kona til guiden Albert fortalte om alt vi så. Vi kjørte blant annet på Broadway, forbi biblioteket det "The day afther tomorrow" be spillt inn, og The Meatpakking District. Der var det BARE kjente merkebutikker og jeg hadde aldri hatt råd til å kjøpe noe der! + masse, masse mer som jeg ikke husker navnet på dessverre.

Så dro vi til Central Park og spiste lunch. Det var så utrolig fint der og idyllisk. Til og med bedre enn på film! Det var flere folk som opptrådde der for penger og som solgte hot dogs (som var syyykt sterke). Etter lunchen gikk vi litt i Central Park og blant annet til Strawberry Fields som er et minnesmerke for John Lennon. Vi så også huset der han bodde.


Meg og Anna ved et vann i Central Park


Meg og Lotte i Central Park!!!


Strawberry Fields 

Så tok vi turen til 5th Avenue og det var igjen tid for shopping :) Det var så mye bra butikker i den gaten! Aldri sett noe lignende! Vi fikk bare en time på oss og klarte å bruke hele den timen inne på Forever 21 som er en dritbra butikk! Kjøpte masse fint :)


 shopping

Etter en time måtte vi møte resten av gruppen, for da var det tid for å gå på toppen av Rockefeller Center eller "Top of the rock" som de sier. Det var helt vilt vi tok en heis som tok oss 67 etasjer opp på 43 sekunder. Man fikk skikkelig dotter i ørene og det var disco lys i heisen. Toppen av Rockefeller er det sykeste jeg har sett! Det var nydelig vær og vi så utover hele Manhatten. Det var nesten som å være i et fly! så høyt var det! helt nydelig!


Top of the Rock! Helt utrolig!!

Når vi var nede på bakken igjen fikk vi enda en time til å shoppe på 5th avenue og denne gangen gikk turen til H&M siden det var så nærme møtepunktet. H&M i Norge og i USA er to helt forksjellige butikker, og denne butikken var helt herlig!

Endelig var det tid for middag, og vi skulle spise på Hard Rock Café på Times Square. Jeg spiste sammen med Hannah, Lotte, Anna, Helene og Halvor. Det var så utrolig koselig og jeg synes nesten det var et av høydepunktene på turen! Vi latet som Lotte hadde bursdag og så fikk vi en gratis is! hehe! Så handlet vi hard rock t-skjorter.


Superkoselig på Hard Rock!

Så hadde vi ca 3 timer med shopping på Times Square. Definitivt et høydepunkt! Det var blinkende lys på skyskraperne overalt og de sa at det til en hver tid alltid er minst en million mennesker på Times Square! Vi handlet på Sephora og Urban Outfitters og jeg har nok brukt altfor altfor mye penger.. men er jo ikke akkurat i NY såå ofte!


Heftig shit

Folkene her var såå hyggelige og de stoppet for å prate hele tiden. Foreløbig liker jeg Amerikanere veldig godt! Jeg har kjøpt meg en ny bag siden jeg garantert kommer til å få overvekt på flyet hjem!

Så satt vi oss på flyet for å dra tilbake til hotellet og alle var i veldig godt humør. Så ble mange navn ropt opp på høytalerne i bussen, inkludert mitt og alle vi måtte gå ut av bussen. Det viste seg at flyet til meg og Anna fra NY til Minnesota har blitt kanselert pga orkanen! Jeg ble så skuffet at jeg nesten begynte å gråte, for jeg hadde gledet meg så utrolig til å møte vertsfamilien min i morgen!

Vi får ikke dratt før i hvertfall på Mandag! så da var det bare å dra på matbutikken å hamstre mat til krisen.. Matbutikken var fullstendig kaos og det var umulig å få tak i ting. Jeg og Anna skal leve på havregrøt og knekkebrød de neste dagene...... digg.  Så de neste dagene skal vi bade i bassenget på hotellet i guess... Et etter et blir flyene til de andre også kanselert, så regner med at de fleste på campen blir her i et par dager!

Ringte vertsfamilen min og de ble veldig lei seg. Vi skulle se Minnesota Vikings game i morgen (amerikansk fotball) så jeg er så utrolig lei meg for at går glipp av det :(

Det eneste positive er at vi ikke har innetid i kveld. wo ho


1 kommentar:

  1. Det virker så utrolig gøy! Skulle gjerne vært i dine sko litt! Dumt med flyet, men håper du får det bra de enste dagene <3

    SvarSlett