torsdag 25. august 2011

Avreise

Endelig er jeg fremme! Reisen var sykt lang og nå tenkte jeg å fortelle om hvordan jeg kom meg hit. Alt begynte 23. August. Besøkte jo Asker som var veldig trist og etter det kjedet jeg meg ihjel mens jeg ventet på at Hanna, Carro, Julie og Kari skulle komme. Alle hadde tydligvis sykt mye å gjøre. Men når de kom viste det seg at de hadde vært ute å kjøpt gave til meg! Jeg fikk et sykt fint smykke av de, og av Julie fikke jeg en ipod som hun hadde lagt inn masse norsk musikk, bilder av oss to og til eg med en cd vi sang på i 1. klasse! herlige gaver altså!


Veldig mye finere i virkeligheten! Ipoden er ikke her akkurat nå siden jeg er på et annet rom, men den var rosa :)

De sov hos meg og vi koste oss kjempemasse. Den natten fikk jeg ikke sove i det hele tatt. om det var fordi jeg var spent eller fordi jeg lå så moset mellom Julie og Hanna i sengen, vet jeg ikke. Om morgene sa jeg hade til Jonas og Daniel og Aiza. Det var ganske trist, men det gikk fint. så kjørte vi til Asker alle sammen. Der sa jeg hadet til jentene og det var veldig trist! Når jeg, mamma og pappa ankom flyplassen møtte vi Lotte og Hannah. Lotte tok et annet fly enn oss og når jeg og Hannah gikk for å sjekke inn møtte vi Anna som skal gå på samme skole som meg!! Vi ble enige om å trygle og be innsjekkingsmannen om vi kunne få sitte sammen alle tre, men det viste seg tydeligvis å være umulig...


Savner dere allerede :(

Så gikk vi til sikkerhetskontrollen og der sa vi hade til resten av familiene våre. Det var ganske trist, men jeg var så gira på å dra at vi bare løp gjennom. Så spiste vi frokost. Siden jeg har begynt et nytt og bedre liv slik at jeg ikke skla bli feit, spiste jeg fisk! sick.. Etter det tok vi en liten shopping på taxfreen før vi gikk til gaten. Der møtte vi mange andre utvekslingsstudenter og alle var så koselige! Det var veldig lett å bli kjent med folk siden alle skulle det samme. vi var ca 20 studenter på mitt fly og jeg tror ingen av dem satt sammen.

Jeg og Hannah hadde jo planlagt å sitte sammen og kose oss og sånn, men slik ble det altså ikke. Jeg og Anna, som satt ganske nærme hverandre spurte sikkert alle på flyet om de ville flytte seg slik at vi 3 fikk sitte sammen, men slik gikk det altså ikke... på andre siden av meg satt det en sint man som nektet å flytte seg fordi han hadde bestillt AKKURAT  den plassen for flere måneder siden. Jeg konkluderte at han var en air marshal (google it) Så det endte opp med at jeg satt med et par som ikke sa et ord til hverandre under hele turen. Det var den kjedeligste flyturen i mitt liv! tror jeg løste sudoku i 4 timer! Anna satt med et par som kysset ofte, og Hannah satt med en dritfet amerikaner som snakket hele tiden og underholdt henne.. Det eneste som var dumt med han var at når Hannah sov, så kjøpte han masse små spritflasker og la i fanget hennes slik at hun skulle drikke det. Hannah gjemte det ned i setet. Og når hun begynte å snakke om 9/11 begynte han å gråte! Da latet Hannah som hun sovnet

Her skulle det vært et bilde, men satt jo alene så turte ikke ta bilder på flyet..

Når vi kom fram måtte vi stå i en sykt lang kø for å få sjekket visumet vårt, og allerede der la jeg merke til at samtlige var overvektige! Det var et skilt om at men ikke kunne ta bilder der, ellers kunne dere fått sett! Når det eeeendelig var min tur møtte jeg den mest uhyggelige sinte mannen jeg noensinne har sett! han røsket til seg papirene og ropte og skrek om at jeg måtte ta fingeravtrykk og sånn! tror han bare ville ha respekt da.. men det fikk han jo og! 


Se så glad Hannah er for at vi er fremme!!


Og jeg og!

På flyet fikk vi forresten to ark der vi skulle fylle ut hva vi hadde med oss av diverse saker. Jeg røpet at jeg hadde med meg sjokolade og brunost (mat) og måtte derfor inn på et eget rom å få scannet kofferten. 

Så sto vi 20 utvekslingsstudenter i et fremmed land og ante ikke hvor vi skulle gå! vi gikk til en utgang, men der var det ingen som møtte oss! Derfor måtte vi så i nesten 2 timer å ringe rundt og forklare hvor vi var. Siden vi brukte så lang tid rakk vi ikke å dra på outlet shopping som vi egenltig skulle. Det var dumt! Omsider møtte vi Albert (guide) som fikk oss trygt til hotellet i New Jersey. Der møtte vi den andre guiden som heter Chirs. Han er seriøst den morsomte fyren jeg noensinne har møtt! ha sa hele tiden: We Amercans have one mission, we take in a lot of exchange students and our goal is to make them fat! And we always succeeds! " Det beviste de med å kjøpe to megatraller med megapizza og dødsmye oreokjeks som vi skulle spise til middag. Ingen turte å spise mer enn 1 stykke!

Nå sitter jeg å blogger på rommet til Hannah sånn som alle andre. Året har begynt perfekt og jeg koser meg såå masse!


Sykt bra kvalitet!

3 kommentarer:

  1. Sykt at du faktisk er i USA nå, kan ikke tro det! Kos deg masse, og oppdater bloggen! <3

    SvarSlett
  2. Kjære Karoline !
    Kjempefin blogg. Vi har lest hele og sett de fine bildene. Dette er jo en kjempefin måte å følge med på hvordan det går med deg etterhvert. Vi gleder oss til fortsettelsen !! Kos deg i USA !

    Klem fra mormor og morfar

    SvarSlett