fredag 2. desember 2011

Thanksgiving!

Forrige helg var det altså thanksgiving. Vi hadde fri onsdag, torsdag og fredag. På onsdag dro vi opp på hytta til foreldrene til Teresa og på torsdag var det thanksgiving. Det var veldig gøy og jeg følte meg veldig amerikansk. Det var SINNSYKT mye mat herregud! I USA bruker de en hver anledning til å feire og spise. Fordi det er en kjemikal i klakunen blir alle skjempe søvninge etter middagen (som var klokken 1300) Jeg gjorde noe veldig kult som jeg ikke kan si hehe. Siden vi spiste så sykt mye spiste vi ikke noe mer den dagen. Og det var helt greit for meg!

Masse mat!

Sirke i 8 tiden dro jeg, Julian, Paul, Teresa og moren til Teresa på black friday shopping. For desom ikke vet hva det er så er det natt til fredagen etter thanksgiving er det sinnsykt salg over alt, og folk tar av. I fjord var det noen som døde fordi de ble trampet i hjel og ved Targeten ved oss ver det tre voksne menn som begynnte å sloss. I California var det en dame som hadde tatt med deg pepperspray og sprayet alle i køen så hun kom først! så det er ganske crazy! Så vi dro først til Walmart. Det åpnet de salget klokken 10 og fra 9.30 til 10 sto vi strategisk samlet rundt en pakke med billige playstationspill som ble åpnet klokken ti. De som jobbet der måtte kjefte på de voksne menneskene fordi de prøvde å grabbe til seg spill før klokken ti. Jeg tenkte for meg selv at det ikke kunne være så ille, disse menneskene var jo faktisk godt voksne og de vet godt hvordan man oppfører seg! Men den gang ei. Når klokken ble ti og de ropte GO  tok alle av. De hylte og skrek og sloss om de billige spillene. det var helt sinnsykt! jeg har aldri sett noe lignene! Jeg og Julian kalrte ikke å shoppe noe, for vi var så sjokkert over disse syke menneskene. En opplevelse i hvertfall!


Teresa sin mor er 100% norsk og lager lefse hver jul. Hun er i SJOKK over at ikke min mor lager de fra bunnen av, men jeg prøver å forklare at lefse ikke er sååå sykt viktig i Norge. Så på fredag morgen lagde vi lefse fra bunnen av. Det var digg!

Vi dro hjem på fredagen så vi rakk kampen som vi jo tapte.. det var veldig, veldig trist. Det har vært nok en normal uke med masse lekser og sånn. Men ENDELIG er jeg ferdig med min 11 siders oppgave! digg!
Og, en gledelig nyhet: Jeg har fått kjæreste :)

2 kommentarer: