søndag 9. oktober 2011

Valley Scare, bonfires + sleepover

Føler at hver helg er bedre enn den forrige! Denne har  ihvertfall vært helt fantastisk. På fredag etter skolen var jeg litt alene hjemme. Det er fantastisk deilig! Så hentet Kathleen og Anna meg og så dro vi til Shorty. Der var Maggi, Maribeth også. Huset til Shorty er helt sykt! det ligger rett ved en innsjø, de har giganhus, utendørs boblebad og faren hennes har en sykt smud lamborghini!

Dette er gigant trucken til Shorty (sjekk ut nummer skiltet) Egentlig heter hun Madison, men hun er mini, så alle kaller henne Shorty


Så fant vi ut at vi skulle dra til Valley Scare. Egentlig heter det Valley Fair. Det er et stort tivoli (nesten som tusenfryd), men siden det snart er Halloween heter det scare i stedet for, for hele parken har halloween theme. Det var sykt gøy! vi tok masse karuseller og sånn og så var i i flere spøkelseshus. Det kuleste var en maisåker labyrint der folk som hadde kledd seg ut jaget deg rundt.

Vi var det til ca midnatt, så dro vi tilbake og så sov vi over. Synes synd på de som ikke har smakt chips med lime smak, for det er sykt digg! Skal importere det til Norge!

Jeg måtte ble hentet sykt tidlig på lørdagen og kjørt til Anna, for vi skulle møte Helene på MoA. (Mall of America)  Hun var med meg og Anna i New York, og så bor hun 2 timer unna. Hun hadde med seg to venner fra Norge som tilfeldigvis var på ferie i Minnesota denne uken. Det var sååååå koselig å se henne igjen!!! Så vi var altså 5 norske. Det var så sykt digg å være med de, for amerikanere er veldig annerledes enn norske, og jeg har savnet norske folk litt. I starten var det skikkelig rart å snakke norsk, for det er mer naturlig for meg og Anna og snakke engelsk sammen nå, men det gikk seg til.

Vi var på MoA i over 7 timer, og vi kjedet oss ikke et sekund! vi spiste, shoppet og så tok vi bilder på et sånt sted der du låner gammeldagse klær og blir tatt bilde av. Jeg brukte som vanlig alt for mye penger...

Etter en laaang dag på kjøpesenteret dro vil til Shorty igjen og hadde et til bonfire. Bonfire er det beste jeg vet! det er så koselig! Vi gjorde en sånn greie at man snurrer i 30 sekunder mens man ser på himmelen (det må være mørkt) og så stopper man og så lyser noen en lommelykt i ansiktet ditt. Det er kjempe rart, men man blir helt desorientert og så faller man langflat på bakken. Det var litt vondt og.. Det er forresten over 25 grader her nå, så man kan helt fint sitte i shorts ute!

Så lekte vi en genial lek! Det var sånn at det var 3 lag med 5 på hvert lag. På hvert lag var det også to gissler. De to gisslene fikk bind for øynene og så ble de kjørt ut in the middle of nowhere av et annet lag og sluppet av. Så skulle de ringe sitt eget lag og prøve å forklare hvor de var. jeg og Nathaniel var gissler, og laget vårt klarte ikke å finne oss, så et annet lag måtte også rykke ut å lete. De brukte vel sånn 1 time eller noe. (ja, vi tapte..)


Så hadde vi mer bonfire og så så vi en film før vi la oss til å sove. Alle elsker norsk sjokolade, men de hater tyrkisk pepper..


I dag tidlig dro jeg, Anna og Helene hjem til Anna på morgenen. Vertsmoren hennes lagde norske vaffler til oss, og så kjørte hun meg hjem. I dag skal jeg ta julebilder med familien og gjøre lekser (som vanlig)


Neste helg skal jeg til Colorado i en uke! woho

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar