søndag 16. oktober 2011

Roadtrip

For de som ikke har fått det med seg så dro hele familien untatt min vertsfar som er på jakt denne helgen, til Colorado på fredag. Jeg og Julian ble plukket opp rett fra skolen og så ventet en over 10 timer lang biltur. Det var faktisk ikke så ille! Vi så både Up! og Mean Girls på film, og så spiste vi middag på Subway. Det var forresten sykt mange skunker her! hver andre time kom det en grufull lukt inn i bilen, og det varte i over 2 minnutter! tenk å bli spayet av en skunk da!! da lukter man visst i flere dager! På veien til Colorado kjørte vi gjennom både Iowa og Nebraska. Nebraska må være den kjipeste staten i hele USA.

Sånn ser det ut i Nebraska

Etter 10 timer i bil begynte Teresa å bli veldig trøtt så da så vi etter et hotell. Vi endte opp med "knigths In" der et rom kostet $40! flott tenkte vi. Da vi åpnet døren til rommet så vi på hverandre og alle begynnte å le hysterisk. Det er det ekkleste hotell rommet jeg har sett noen gang! Teresa fant ut at det ikke var trygt å la verdisaker ligge i bilen på dette hotellet, så vi måtte ta med alt av laptopper og sånn inn.

Fint rom

 Siden vi er 5 personer og rommet hadde plass til 4 måtte en ligge på gulvet i sovepose. Jeg meldte meg meget kjapt frivillig, for jeg ville nødig være nær de lakenene for å si det sånn. På den ene siden av sengen var det en kjempe flekk med urin/spy/blod så da la jeg meg på den andre siden. Når vi skrudde på ovnen kom den en grusom stank så alle begynnte å hoste, så den måtte være av. Jeg sov overraskende godt faktisk! Vi hadde jo planlagt at vi skulle dusje og sånn på dette hotellet siden vi hadde kjørt i en hel dag, men å dusje i den dusjen var utenkelig!

Neste morgen sto vi opp tidlig for å fortsette turen. Vi stoppet på McDonald's for frokost (ikke mitt førstevalg) der jeg spiste en grusom beagel med egg. Så kjørte vi i fem timer for å komme til Colorado. 
Colorado er NYDELIG




Liker Colorado bedre enn Nebraska i hvertfall!

Her er go'familien på tur ja! Legg merke til hvem som sitter i forsetet (toppen av rangstigen)

På veien stoppet vi for å se på fjellet, og så så vi fjellgeiter!

(se i midten)

Når vi eeeendelig var fremme gikk vi barna og noen andre for å spille frisbee-golf. De andre påstod at det var en veldig populær sport i Minnesota, men det tviler jeg på i grunn.. Frisbee-golf går ut på at du skal kaste en fresbee i en kurv. Jeg er usedvanlig dårlig i frisbee golf!

Etter det gjorde jeg masse lekser. Siden jeg mister 3 skoledager har jeg fått utenkelige mengder med make-up work.. Så så spiste vi middag og kake (vi er nemlig i en bursdag!) Under middagen kom det masse elks (tror det er en blanding av elg og reisdyr) de var kjempenærme hytta og alle tok bilder. Så fortalte de at i dette området er å bli drept av elk nr 1 death cause! 








Etter middagen bestemte jeg og Julian oss for å gå en tur. Det var bek mørkt så vi så absolutt ingenting. Så kom det en bil forbi og lyste opp området. da innså vi at vi var ca 5 meter fra 30 elks som sto og stirret på oss! Tror aldri jeg har vært så redd før!




1 kommentar: