fredag 28. oktober 2011

Interessant!

I USA har jeg møtt mange typer mennesker som jeg ikke har møtt før! Spesielt i kjemiklassen min er det mange interessante historier. Føler at hver gang jeg bytter plass møter jeg en ny interessant sjel!

Først satt jeg med en mormoner jente. Da ble jeg også kjent med mormoner kusinen hennes som også går i klassen min. De går i kirken hver eneste dag klokken 5am om morgenen og deres mål i livet er å bli gift å få mange barn. De kan naturligvis ikke gjøre noe før ekteskapet, og det at hun ene har holdt hender med kjæresten sin en gang er biiiig deal! Grunnen til at de går på skole er for å komme inn på mormoner collage slik at de kan møte en mormoner gutt og gifte seg, for så å droppe ut av collage. Det er ikke uvanlig å gifte seg etter å ha kjent hverandre etter 6 uker.

Så byttet jeg plass, og så satt jeg med en jente som var helt motsatt. Hun røyker hasj hver eneste dag og har prøvd masse annet dop og! Hun har 3 tatoveringer hun har tatt i fylla. Hun tegnet dem selv i fylla og, så de er ganske skjeve... Hun bor i en trailer med moren sin (som hun påstår er en slut....) og hver uke forteller hun om hvordan moren hennes kaster henne ut hver gang de krangler. Hun gir absolutt faen i skolen, og når jeg spurte henne hva hun ville bli når hun vokste opp sa hun at hun ville gjøre frivillig arbeid. Hvordan hun skal få penger til mat har hun ikke tenkt på enda.

Så byttet jeg plass igjen og nå sitter jeg med en gutt. Han fortalte at han bodde i Russland til han var 7 år, og så flyttet han til USA. Jeg tenkte at foreldrene hans fikk en jobb i USA eller noe. Jeg var litt forvirret, fordi noen ganger kaller folk han et veldig russisk navn, og noen ganger kaller folk han et amerikansk navn, men tenkte at han hadde laget et "kallenavn" til seg selv for å blende mer inn bland amerikanere. Men sannheten er at han bodde på et russisk barnehjem til han var 7, og så ble han adoptert!!! Er ikke det sykt!??!?! Jeg ble jo såklart sinnsykt intressert når han sa det, jeg er jo slik en adoptiventusiast. Men når jeg begynte å spørre masse spørsmål om hvordan det var å bli adoptert bort når man er så gammel, virket det veldig som han ikke ville snakke om det.. han hadde visst ikke hatt det så bra på barnehjemmet i Russland.. åhh jeg har så lyst til å ha en superlang samtale med han for å høre hele livshistorien hans! Men føler at jeg kanskje bør respektere at han ikke vil snakke om det....

I dag har jeg levert inn senior picture!

Dette er det utvalgte!

Gleder meg så sinnsykt til helgen! skal på kino, karve pumpkins, kanskje football kamp og 2 halloween partyer! Can't wait!

5 kommentarer:

  1. Så fint bilde :-)

    SvarSlett
  2. wow, syke forskjeller!
    Likte bildet! :)

    SvarSlett
  3. Hei!

    Kjempe fint bilde!
    Hva er det du skal kle deg ut som på halloween??

    Denne uka skal jeg ha et foredrag om Minnesota, så det blir gøy!
    Hva er det du syntes er spesielt med Minnesota??
    Hilsen Frida

    SvarSlett
  4. Så fine bilder, og kjempefin ny layout på siden din :-) Stor klem fra mamma og pappa

    Kos deg masse <3 <3 <3

    SvarSlett