tirsdag 31. mai 2011

The easy way out?

Noen ganger tenker jeg at å velge USA som utvekslingssland kanskje var litt vel lettvint. De aller fleste velger jo dette landet, så egentlig er det jo ganske mainstreem. Dessuten vet jo alle masse om USA, og opplevelsene jeg kommer til å sitte igjen med om omtrent et år ville kanskje ha vært mer unike om jeg hadde valgt et annet land?


Det hadde jo sikkert vært et ganske så eksotisk år om jeg bare hadde turt å reise til Brasil for eksempel!




   Da  hadde jeg nok kunne vært med på det berømte karnevalet i Rio, og dratt på fotball kamper med lag som virkelig kan spille fotball, for ikke å snakke om å lære å snakke flytende spansk  Portugisisk!
 
Eller hvis jeg hadde reist til Ireland!




Da hadde jeg omgitt med med nydelig natur og vakre Dublin by! Og så er jo irske puber veldig sjarmerende da!


Et annet sted jeg virkelig kunne tenke meg å bo er i Australia!
    Australia tror jeg er et utrolig spennende og unikt land. Det er jo så utrolig mye dyr og natur man ikke finner noe annet sted!


Eller hva med Mexico eller Sør- Afrika?


   Sør-Afrika var faktisk et land jeg ville reise på utveksling, men foreldrene mine mente det var for farlig. Da tror jeg nok jeg hadde møtt mange mennesker som er annerledes enn de i Norge!


   Og Mexico har jeg alltid syntes vært et dødsfett land! Menneskene virker veldig varme og åpne, og mexikansk wrestling er jo ikke akkurat noe vi har i Norge!


Men hvis jeg hadde vært skikkelig tøff, da hadde jeg reist til Asia! for eksempel Kina




Et mer annerledes år tror jeg nesten ikke man kan ha! og tenk å kunne kinesisk! Det er jo sykt kult. I tillegg har jo Kina masse spennende kultur som ikke ligner på noe vi har i Norge.




Men jeg reiser hverken til Kina, Ireand, Sør-Afrika eller noen andre av de jeg har skrevet ovenfor, for jeg reiser jo til USA. Og helt ærlig er det ganger det jeg angrer på at jeg ikke var mer oppfinnsom og tenkte mer ut av boksen. Det er jo så ufattelig mange steder jeg har lyst til å besøke. Men hver gang en slik tanke dukker opp i hodet mitt tar det ikke mer enn et par sekunder før jeg tenker: USA er jo et fantastisk land det også! Og hadde jeg valgt et annet land å reise til, ville jeg ikke fått oppleve de åpne og hyggelige menneskene USA er så kjent for, eller hvordan det er å gå på en ekte amerikansk high school, og det er noe jeg absolutt ikke vil gå glipp av. Så i bunn og grunn er jeg veldig fornøyd med valget mitt. Og tross alt er jeg jo bare 17 år, så kanskje det holder med inntrykk, opplevelser og selvstendighet å "bare" være et år uten venner og familie i USA. Selv om det kanskje ikke var det mest oppfinnsomme landet å velge, så tror jeg det er nok, i hverfall for nå....


                                                                           =)

6 kommentarer:

  1. Det der var som tatt ut av hodet mitt, haha, wow! Helt enig!

    SvarSlett
  2. Tenker likt selv, kunne fort blitt Australia på meg.

    SvarSlett
  3. Har også tenkt akkurat det samme.. men gleder meg masse til å dra til USA, og vi får det sikkert kjempefint begge to. Linker til deg på bloggen min :)

    SvarSlett
  4. Tror ikke du hadde lært flytende spansk i Brasil, men kanskje portugisisk! hehehe

    SvarSlett
  5. hehe! det er nok riktig! my mistake :)

    SvarSlett